RSSCategory: Cinta

KAJIAN: Pasangan Yang Curang Sukar Tidur Lena

KAJIAN: Pasangan Yang Curang Sukar Tidur Lena

Masalh susah tidur boleh disebabkan oleh berbagai faktor seperti stres, kafein, dan penggunaan elektronik di malam hari. Namun, sebuah kajian dari Sleep Junkie mendedahkan 3 perkara pelik yang menyebabkan seseorang itu sukar tidur. 1. Rasa bersalah Menurut kajian tersebut, wanita lebih sering susah tidur kerana rasa bersalah mereka. Sekurang-kurangnya 71 peratus wanita mengaku tidak dapat […]

June 7, 2017 | By | Reply More
Ziana Zain Kongsi Rahsia Rumahtangga Kekal Bahagia

Ziana Zain Kongsi Rahsia Rumahtangga Kekal Bahagia

Siapa yang tak kenal dengan penyanyi bersuara lantang, Ziana Zain. Pasti ramai yang ingat lagi trademark ‘kening mahal’ penyanyi ini. Pejam celik sudah 19 tahun wanita hebat ini mendirikan rumahtangga bersama suaminya, Armin. Bukan mudah nak kekal bahagia hidup berumahtangga. Macam-macam dugaan dan cabaran sekarang ni. Orang dulu dengan sekarang lain. Dipetik daripada Majalah Intrend, […]

June 5, 2017 | By | Reply More
4 Sebab Wanita Tak Patut Mengejar Cinta Lelaki

4 Sebab Wanita Tak Patut Mengejar Cinta Lelaki

Khas untuk wanita di luar sana yang sedang mencari cinta. Jika anda sedang mengejar cinta dari jejaka idaman anda, lebih baik anda hentikan! Lelaki sebenarnya tak suka jika anda mengejar mereka. Dah macam perigi cari timba pula dah. Kalau anda dah usaha, tawakal saja. Biarkan cinta tu datang dengan sendiri. Ini […]

May 24, 2017 | By | Reply More
4 Sebab Wajah Suami Isteri Makin Lama Jadi Seiras

4 Sebab Wajah Suami Isteri Makin Lama Jadi Seiras

Orang kata, kalau muka suami isteri wajah seiras ni jodoh panjang. Makin lama pekahwinan, makin seiras wajah suami isteri. Pelik kan, macam-mana wajah suami isteri boleh seiras? Apa puncanya? Walaupun mungkin tidak seratus peratus sama, tetapi boleh dikatakan nampak mirip. Rupanya isu ini pernah dibincangkan oleh pakar psikologi dan ini sebabnya macam mana wajah suami […]

May 23, 2017 | By | Reply More
5 Sebab Wanita Bijak Susah Dapat Jodoh

5 Sebab Wanita Bijak Susah Dapat Jodoh

Dalam beberapa kes, semakin bijak seorang wanita itu semakin susah mereka untuk dapatkan jodoh. Jodoh, aja, maut di tangan Tuhan. Apa yang ingin dibincangkan kali ini ialah kebanyakan wanita bekerjaya dan bijak kini sukar untuk mendapatkan jodoh. Apa sebabnya?? 1. Sudah biasa lakukan semuanya sendiri Wanita bijak pasti mempunyai kerjaya yang […]

May 22, 2017 | By | Reply More
Lelaki Ini Dikecam Kerana Miliki Teman Wanita Cantik

Lelaki Ini Dikecam Kerana Miliki Teman Wanita Cantik

Masih ramai yang beranggapan jika seseorang itu memiliki wajah ‘kurang kacak’ tidak boleh mendapatkan pasangan yang cantik. Kisah seorang lelaki ini ternyata mengubah persepsi tersebut dan membuktikan bahawa dia boleh memiliki teman wanita cantik. Kisah pasangan kekasih ini menjadi viral selepas foto mereka tersebar di media sosial. Si wanita memang mempunyai […]

May 22, 2017 | By | Reply More
7 Kekurangan Pada Wanita Buatkan Lelaki Terpikat

7 Kekurangan Pada Wanita Buatkan Lelaki Terpikat

Selalunya kita dengar lelaki lebih mudah terpikat dengan wanita yang memiliki parass rupa yang cantik dan pandai bergaya. Hakikatnya tak semua lelaki sama. Ada je lelaki yang jatuh cinta disebabkan oleh kekurangan wanita tersebut. Untuk wanita diluar sana, jangan rasa rendah diri dengan kekurangan diri anda. Sebenarnya ia membuatkan anda lebih unik dan menjadi daya […]

May 19, 2017 | By | Reply More
Lelaki Nak Panjang Umur, Peluk Isteri 2 Minit

Lelaki Nak Panjang Umur, Peluk Isteri 2 Minit

Khas untuk lelaki dan para suami di luar sana. Ini ada tips berguna untuk anda kalau nak tahu rahsia panjang umur. Caranya mudah saja. Ambil masa 2 minit dan perluklah isteri anda. Pelukan itu sekaligus meredakan tekanan. Kajian menunjukkan pelukan akan mengeluarkan hormon gembira. Bila isteri anda gembira, anda pun bahagia. […]

May 18, 2017 | By | Reply More
Bercerai Untuk Kahwin Kekasih Lama Jadi Trend Sekarang

Bercerai Untuk Kahwin Kekasih Lama Jadi Trend Sekarang

Kadar perceraian pada usia senja semakin meningkat dan membimbangkan. Kebanyakannya berpunca daripada pertemuan semula dengan rakan lama, selain kecurangan pasangan. Pegawai Agama Jabatan Hal Ehwal Agama Islam Terengganu (JHEAT) daerah Kuala Terengganu, Mohd Ariffin Jusoh, berkata trend perceraian dalam kalangan warga emas meningkat sejak lima tahun lalu, kebanyakannya berusia 60 hingga 70 tahun. “Sebahagian besar […]

May 17, 2017 | By | Reply More
8 Soalan Yang Orang Single Meluat Nak Dengar!

8 Soalan Yang Orang Single Meluat Nak Dengar!

Siapa yang nak hidup single tanpa pasangan?? Rasanya setiap dari kita ingin hidup dengan pasangan dan tidak mahu bersendirian. Tapi bukan senang nak cari pasangan. Ingat nak cari pasangan ni macam beli barang? So, buat mereka yang sudah berkahwin dan ada pasangan, elakkan dari tanya 10 soalan ini pada mereka yang […]

May 17, 2017 | By | Reply More